Przejdź do treści
Strona główna » Blog » JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

    Duże grono osób pod napływem obecnej sytuacji epidemiologicznej postanowiło chociaż część swojego biznesu przenieść do internetu. Niestety początki mają to do siebie, że są trudne, a z czasem każdy dowiaduje się, że przy tak dużej konkurencji, posiadanie sklepu internetowego nie jest wystarczające, aby zacząć sprzedawać i odnieść internetowy sukces w sprzedaży.

    Jeżeli już Twoja firma postanowiła sprzedawać przez internet, to na pewno jesteś na dobrej drodze do rozwoju swojego przedsiębiorstwa. Z roku na rok, zwiększa się drastycznie sprzedaż przez internet – dlaczego? Szybko, łatwo, wygodnie, bez wychodzenia z domu. Tak w skrócie można opisać argumenty zakupów przez internet.

    Poniżej przedstawiamy podstawowe działania, które mogą wspomóc sprzedaż na twoim sklepie internetowym:

    1.Wygląd sklepu.

    Pierwszą rzeczą, jaką najczęściej rzuca się w oczy przy sklepie online, jest wygląd. Wiele sklepów jest zaniedbanych wizualnie, a sama kolorystyka i wykonanie nawiązuje do 2005 roku. Na co warto zwrócić uwagę:

    -zdjęcia.

    Warto w naszym sklepie internetowym zapewnić niepowtarzalne zdjęcia produktów. Takie, których nie znajdziemy w internecie, nasze niepowtarzalne fotografie.

    -responsywność sklepu internetowego.

    Jeżeli sklep internetowy nie działa poprawnie na wszystkich urządzeniach, strzelamy sobie sami w kolano. Większość użytkowników korzysta z przeglądarek za pomocą smarfonów. Jeżeli produkty w sklepie będą ucięte, wątpię, że ktoś zrobi w tym sklepie online zakupy.

    -nawigacja sklepu.

    Sklep internetowy musi być intuicyjny, łatwy w obsłudze. Klient nie może się zastanawiać, w jaki sposób może złożyć zamówienie. Warto w sklepach z dużych asortymentem zastosować dzielenie kategorii na podkategorie, czy dodanie możliwości filtrowania produktów, aby klient w szybki i łatwy sposób znalazł produkt, który go interesuje.

    -wygląd.

    Jak wcześniej wspomniałem, ważne jest, aby szata graficzna nawiązywała dotychczasowych trendów i nie była przestarzała. Dlatego raz na jakiś czas warto obserwować sklepy internetowe konkurencji, aby nie pozostać w tyle.

    2.Opisy produktów.

    Często napotykając na sklepy internetowe, możemy zwrócić niechlujnie napisane opisy produktów lub ich brak. Opisy są dosyć ważną częścią każdego produktu, ponieważ w szybki sposób możemy opisać zalety produktów, wprowadzając pomiędzy słowami tzw. słowa kluczowe np. „strój motocyklowy dla 16 latka”, co zapewni w pewnym stopniu wygenerowanie ruchu z wyszukiwarki.

    3. Misja BLOG.

    Tworzenie bloga i staranne aktualizowanie go, to skarbnica nowych odwiedzających, którzy mogą odwiedziny przenieść na sprzedaż, warto opisywać dane artykuły z wszelaką dokładnością, a nawet je testować. Wtedy potencjalni konsumenci dowiedzą się szczegóły na temat twojego asortymentu i z pewnością docenią jakość artykułów.

    4. Pozycjonowanie.

    W dużym skrócie usługa pozycjonowania, to działanie, które ma na celu wywindowanie właśnie twojej witryny jak najwyżej po wpisaniu danej frazy. Zadanie nie należy do łatwych, ale warto zainwestować daną kwotę, aby specjaliście wzięli sklep internetowy pod swoje ramiona i przeprowadzili szereg prac, aby sklep pojawił się jak najwyżej.

    5. Wprowadź bonusy.

    Promocje, zniżki lojalnościowe, czy kody rabatowe, te wszystkie działania powinny przyciągnąć nowych klientów.

    6.Media społecznościowe.

    Warto pojawić się w mediach społecznościowych. Jak mówi stare polskie przysłowie: „jeżeli nie ma Cię w mediach społecznościowych, to oznacza, że nie żyjesz.”. Stwórz profil firmowy w mediach społecznościowych, zaproś znajomych, dodawaj systematycznie posty. Z czasem zainwestuj w reklamę, która pomoże Ci dotrzeć do zawężonego grona odbiorców, a co za tym idzie – do potencjalnych klientów.

    7. Rodzaje płatności.

    Minęły te czasy, że do zapłaty była możliwość za pobraniem lub po wpłacie na konto przelewem tradycyjnym. Dzisiaj wszyscy chcą szybko i wygodnie. Muszą być szybkie metody płatności w tym na pewno blik.

    Podsumowując,

    jak widać, to tylko góra lodowa i zalążek to, co powinno się zrobić, aby zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie internetowym. Mam nadzieję, że chociaż w minimalnym stopniu rozświetliłem, jak można poprawić sprzedaż.

    Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem własnego sklepu internetowego lub przeprowadzeniem kampanii reklamowej – odezwij się do nas!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *