Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Wizerunek marki w Internecie, czyli klucz do sukcesu.

Wizerunek marki w Internecie, czyli klucz do sukcesu.

    marka jest dobrze kreowana? Istnieją setki, jeżeli nie tysiące różnych firm praktycznie z każdej branży. Oczywiste jest, że konkurencja nie śpi, tylko planuje. Jeżeli chcemy, zostać zauważeni musimy, zdać sobie sprawę jak wielką rolę odgrywa tu Internet. Daje nam on przestrzeń i pole do praktycznie nieograniczonego budowania spójnego wizerunku marki , dzięki czemu możemy zostać rozpoznawalni. Szanse na odniesienie sukcesu na skalę krajową czy globalną, bez użycia Internetu są naprawdę małe. Każdy profesjonalny biznes czy chce, czy nie musi z niego korzystać. Lepiej jednak nie czynić tego z przymusu, a dostrzec korzyści, jakie globalna sieć może nam dać.

    Konsekwencja

    Wizerunek powinien być jak najlepiej przemyślany, a następnie konsekwentnie wdrażany w różnych obszarach Internetu? Jakie mogą być to obszary? Zaczynając, od bloga a kończąc na Social mediach. Pamiętać należy jednak, że przy budowaniu marki ważne są treści dostarczane naszym potencjalnym klientom. Artykuły, które zamieszczać będziemy, na blogu nie mogą być nachalną reklamą naszej marki , musi być zawarta w nich treść, jakaś wartość, która przyciągnie czytelników. Podobnie w przypadku Social mediów , które przy odpowiednim wykorzystaniu mogą naprawdę porządnie przyczynić się do budowy naszej marki . W takich przypadkach najlepiej powierzyć takie zadania profesjonalistom takim jak np. agencja interaktywna.

    Powrót do podstaw

    Jednak zanim zaczniemy budować wizerunek naszej marki w Internecie, musimy zdecydować, jaka ona ma być. Nie możemy mieć niepełnego obrazu naszej marki. Musimy, wiedzieć co chcemy za jej pomocą przekazać ludziom. Najlepiej jest stworzyć jej jednolitą wizualizację, obejmującą nie tylko kolorystykę czy szatę graficzką, ale nawet język, jaki będzie używany przy jej kreowaniu. Dzięki takim działaniom stworzymy jednolity obraz marki, który będzie łatwiejszy do zapamiętania niż niepowiązane ze sobą rzeczy. Podstawowymi rzeczami, od jakich powinniśmy, zacząć są logo czy slogan, jaki kojarzyć ma się z naszą marką. Następnie możemy ruszyć dalej, czy nasza marka kojarzyć ma się z dzikością, adrenaliną czy też może wręcz przeciwnie z wrażliwością i rodziną? To właśnie poprzez odpowiedzenie sobie na takie pytania będziemy, wiedzieli, jak chcemy kreować ​wizerunek naszej marki.

    Strona internetowa, czyli nasza wizytówka w sieci.

    Jest takie powiedzenie, że książki nie powinno oceniać się tylko po okładce. Jednak w praktyce należy pamiętać, że ludzie to przede wszystkim wzrokowcy. Strona internetowa, która reprezentować ma, naszą markę powinna być stworzona z dbałości, tak aby odwiedzający ją mieli poczucie dobrze spędzonego na nie czasu. Strona musi być przyjemna dla wzroku oraz w pełni czytelna. Nawigacja po niej powinna być jak najłatwiejsza tak, aby nie zniechęcać potencjalnego klienta tym, że nie może czegoś znaleźć. Warto zadbać także o to, żeby strona szybko się wczytywała ora była responsywna na wszystkie urządzenia.

    Twoja marka w Social mediach

    Rola mediów społecznościowych przy kreowaniu wizerunku marki jest nieoceniona. Przy zastosowaniu do dobrej kampanii marketingowej możemy dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Serwisy takie jak Facebook czy Instagram mogą wspomóc nasze działania w Internecie, sposobów na to jest naprawdę wiele. Jednak tutaj także należy pamiętać, aby zapewnić treść na wysokim poziomie, i wystrzegać się nachalnej reklamy, która zamiast pomóc, może zniechęcić. Zamiast kolejnego zachęcania do kupienia produktu czy skorzystania usługi, lepiej przeprowadzić akcję, która wzmocni łączność między marką a klientami np. za pomocą konkursu. Nie można nie wspomnieć także o influencerach , którzy mogą wspomóc działania w budowie pozytywnego wizerunku marki . Warto zastanowić się, czy któryś z twórców internetowych działających w blogosferze, czy też właśnie mediów społecznościowych może zostać ambasadorem marki . Jest to rozwianie, które naprawdę może wspomóc nasz rozwój i nie warto go lekceważyć.

    Zaufanie-waluta przyszłości

    Jak przyciągnąć klientów do naszej marki , jak pokazać im, że jest ona dobra? To proste należy zbudować zaufanie . Jeżeli klienci, będą wiedzieli, że na danej marce można polegać oraz że odpowiada ona na ich potrzeby, sami zadbają o to, żeby reakcja na nią była pozytywna. Marketing szeptany jest jednym z filarów dobrego odbioru marki w Internecie. Pamiętać należy, że nie tylko produkty czy usługi muszą stać na wysokim poziomie, aby klienci ufali naszej marce . Ważnym czynnikiem jest także obsługa klienta, która powinna być jak najbardziej pomocna. Nie warto utrudniać klientowi reklamacji, wręcz przeciwnie proces ten powinien być jak najłatwiejszy. Podobnie jest z dostawą produktu, powinna ona przebiegać, tak aby klient był z niej, jak najbardziej zadowolony. Jeżeli mówimy, o zaufaniu warto wspomnieć także o tzw. wartości dodanej, czyli o tym, co klient może od nas otrzymać poza samym produktem czy usługą. Przykładem może być tu sklep sprzedający urządzenia do gotowania. Wartością dodatnią w tym przypadku jest profesjonalny blog, na którym osoby, które zakupiły, sprzęt dowiedzą się co za jego pomocą mogą przygotować.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *