Przejdź do treści

POMOŻEMY TWOJEMU BIZNESOWI WYSTARTOWAĆ!

STRONY, SKLEPY INTERNETOWE – POZYCJONOWANIE – PROJEKTY GRAFICZNE – MATERIAŁY REKLAMOWE – KAMPANIE REKLAMOWE – MARKETING

Agencja Interaktywna Lublin – Warszawa

Strona główna » BLOG » JAK PISAĆ OPISY KATEGORII PRODUKTÓW?

JAK PISAĆ OPISY KATEGORII PRODUKTÓW?

  • przez

Jeżeli myślimy poważnie na temat naszego sklepu internetowego, musimy wziąć pod uwagę odpowiednio uzupełnione opisy kategorii produktów. Potencjalni klienci oraz sama wyszukiwarka Google, musi posiadać informację, na jaki temat jest dana kategoria na wybranej stronie internetowej. Poniżej przedstawiamy najważniejsze aspekty, które pomogą w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

OPISY.

Większość opisów, jest tworzona pod pozycjonowanie. Największym błędem w tworzeniu tekstu do kategorii jest zbyt mała wartość merytoryczna, (z faktu nadmiaru zamieszczonych tam keywordsów).

Roboty Google coraz lepiej rozpoznają sztuczne teksty i nie biorą ich pod uwagę przy ustalaniu pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Tak jak w życiu, tak samo przy pisaniu tekstu, nie można przesadzić z używaną liczbą słów kluczowych, ponieważ będzie to odgrywało odwrotny efekt.

JAKA DŁUGOŚĆ OPISU KATEGORII?

Według ogólnodostępnych raportów idealna długość opisów kategorii, to 6233 znaków, jednak najczęściej teksty są pisane w przedziale od 1000-2000 znaków ze spacją. Powyżej wskazane statystyki wskazują, że nie ma idealnej długości opisów. Najważniejsze, aby pojawiły się tam informacje, które będą użyteczne i konkretne.

CO POWINNO BYĆ W OPISIE KATEGORII?

Głównym czynnikiem, który odgrywa ważną rolę, są nagłówki. Głównie to działanie informuje roboty Google o czym dokładnie jest dana podstrona i czego można się na niej spodziewać.

Oprócz umieszczania słów kluczowych w nagłówkach warto o nich pamiętać w samym opisie. Warto ponownie przypomnieć, że nie należy przesadzać. Przyjmuje się, że przyjazne frazy kluczowe nie powinny przekraczać 5% całego tekstu.

Dodaj komentarz